VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI PRO RENT s.r.o.
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou PRO RENT s.r.o., so sídlom M. R. Štefánika 979/1, 929 01 Dunajská Streda, IČO: 36709123, DIČ: 2022285749, IČ DPH: SK2022285749, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, vložka č. 19323/T, e-mail: info [at] ostrykurier.sk, telefón: +421 919 200 000 (ďalej len „Prevádzkovateľ“) a kupujúcim (ďalej len „Kupujúci“), ktorý môže byť:
- a) fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojho podnikania, zamestnania alebo povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“),
- b) právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ (ďalej len „Podnikateľ“).
Týmto sa upravujú vzťahy v súvislosti s predajom a poskytovaním služieb prostredníctvom internetového obchodu www.ostrykurier.sk (ďalej len „E-shop“).
1.2. Právne vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Spotrebiteľom sa riadia týmito VOP a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“). Právne vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Podnikateľom sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“), pokiaľ tieto VOP neustanovujú inak.
1.3. Spotrebiteľ a Podnikateľ sa spoločne označujú ako „Kupujúci“.
2. Predmet zmluvy
2.1. Prevádzkovateľ poskytuje služby ostrenia nožov a nožníc a iných ostriacich nástrojov na základe objednávky Spotrebiteľa uskutočnenej prostredníctvom E-shopu. Tieto služby sú poskytované na základe predchádzajúceho súhlasu Spotrebiteľa, pričom Prevádzkovateľ je zodpovedný za vykonanie služby v súlade s dohodou.
2.2. Spotrebiteľ prostredníctvom E-shopu zadáva objednávku, na základe ktorej mu Prevádzkovateľ pošle bezpečnostnú krabicu na zabalenie nožov a nožníc. Spotrebiteľ následne zasiela ostriace nástroje na zaostrenie kuriérskou službou Prevádzkovateľovi.
3. Objednávka a uzatvorenie zmluvy
3.1. Objednávka sa považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy, ktorý Spotrebiteľ zadáva cez E-shop. Zmluva medzi Prevádzkovateľom a Spotrebiteľom je uzavretá okamihom prijatia potvrdenia objednávky zo strany Prevádzkovateľa, ktoré bude zaslané Spotrebiteľovi e-mailom.
3.2. Spotrebiteľ je povinný pri objednávke uviesť pravdivé a správne údaje potrebné pre správne doručenie a zaostrenie nástrojov. Prevádzkovateľ nezodpovedá za oneskorenie alebo nedoručenie objednávky spôsobené nepresnosťou v uvedených údajoch.
4. Cena a platobné podmienky
4.1. Ceny služieb sú uvedené v E-shope vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), pokiaľ nie je uvedené inak. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien, pričom zmena ceny nebude mať vplyv na už zrealizované objednávky.
4.2. Spotrebiteľ môže uhradiť cenu za služby nasledujúcimi spôsobmi:
- dobierkou pri prevzatí naostrených nožov/nožníc. Prevádzkovateľ sa zaväzuje sprístupniť Spotrebiteľovi možnosti platby v E-shope, aby bola zaručená jednoduchá a bezpečná transakcia.
5. Dodanie a preprava
5.1. Spotrebiteľ zasiela nástroje na ostrenie Prevádzkovateľovi prostredníctvom kuriérskej služby v bezpečnostnej krabici, ktorú dostane najneskôr do 2 pracovných dní od vytvorenia objednávky cez E-shop. Prevádzkovateľ poskytne Spotrebiteľovi podrobnosti o tom, ako správne zabaliť a zaslať nože.
5.2. Prevádzkovateľ zodpovedá za tovar až do okamihu jeho doručenia Spotrebiteľovi po vykonaní služby. Ak Spotrebiteľ zistí akékoľvek poškodenie, je povinný okamžite informovať kuriéra a Prevádzkovateľa, aby bolo možné uplatniť reklamáciu.
5.3. Po naostrení budú nástroje odoslané späť Spotrebiteľovi kuriérskou službou na adresu uvedenú pri objednávke. Prevádzkovateľ sa zaväzuje zaslať tovar najneskôr do 5 pracovných dní od vykonania služby.
6. Odstúpenie od zmluvy
6.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa doručenia ostreného nástroja, s výnimkou prípadu, ak bola služba zaostrenia plne vykonaná pred uplynutím tejto lehoty. Po úplnom poskytnutí služby Spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
6.2. Ak sa Spotrebiteľ rozhodne odstúpiť od zmluvy, musí o tom Prevádzkovateľa informovať písomne e-mailom na adresu: info [at] ostrykurier.sk. Prevádzkovateľ odporúča uviesť číslo objednávky a osobné údaje na zjednodušenie procesu.
6.3. V prípade odstúpenia od zmluvy Prevádzkovateľ vráti všetky platby, ktoré od Spotrebiteľa prijal, najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia oznámenia o odstúpení. Vrátenie platby sa uskutoční rovnakým spôsobom, akým bola platba prijatá, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
7. Reklamačný poriadok
7.1. Spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu na službu do 14 dní od ich poskytnutia.
7.2. Reklamáciu je možné podať písomne prostredníctvom e-mailu na adresu info [at] ostrykurier.sk alebo poštou na adresu sídla Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ odporúča priložiť doklady potvrdenia služby a podrobnosti o reklamovanej vade.
7.3. Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu v lehote 30 dní odo dňa jej doručenia. O výsledku reklamácie bude Spotrebiteľ informovaný písomne, pričom Prevádzkovateľ je povinný informovať Spotrebiteľa o postupe vybavenia reklamácie.
7.4. Zákazník vyhlasuje, že bol riadne poučený a vyjadruje súhlas s tým, že momentom spracovania odoslanej objednávky dochádza zo strany Ostrého Kuriéra k poskytnutiu čiastočného plnenia objednanej Služby, najmä v podobe nezvratného spotrebovania a znehodnotenia bezpečnostnej krabice a jej obsahu a vynaloženie nákladov na prepravu. Zákazník výslovne vyhlasuje, že bol riadne poučený a vyjadruje súhlas s tým, že ak odstúpi od zmluvy, bude povinný uhradiť Ostrému Kuriérovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie a znášať všetky náklady, ktoré Ostrý Kuriér do momentu účinného odstúpenia v súvislosti s vybavovaním Zákazníkovej objednávky odôvodnene vynaložila, vrátane nákladov na vrátenie Položiek Ostrému Kuriérovi. Za náklady za skutočne poskytnuté plnenie sa považujú najmä náklady na fakticky využitú prepravu Balíka a hodnota Balíka samotnej v sume 10 EUR.
8. Ochrana osobných údajov a GDPR
8.1. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje Kupujúcich v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR).
8.2. Osobné údaje, ktoré sú spracovávané, zahŕňajú:
- meno a priezvisko,
- adresa,
- e-mailová adresa,
- telefónne číslo,
- ďalšie údaje poskytnuté Kupujúcim v rámci objednávky.
8.3. Účel spracovania osobných údajov:
- spracovanie a plnenie objednávok,
- komunikácia s Kupujúcim,
- zasielanie informácií a ponúk týkajúcich sa služieb Prevádzkovateľa,
- plnenie zákonných povinností Prevádzkovateľa, ako aj ochrana práv a právnych záujmov.
8.4. Zákonný základ spracovania osobných údajov:
- Spracovanie osobných údajov je založené na súhlase Kupujúceho (napr. na marketingové účely).
- Spracovanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy (napr. spracovanie objednávky).
- Spracovanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti Prevádzkovateľa.
8.5. Prevádzkovateľ zabezpečuje, aby boli osobné údaje spracovávané v súlade so zásadami ochrany osobných údajov, najmä:
- sú spracovávané zákonne, spravodlivo a transparentne.
- zhromažďované len na určené a legitímne účely a nie sú ďalej spracovávané spôsobom, ktorý je s týmito účelmi nezlučiteľný.
- presné a v prípade potreby aktualizované.
- uchovávané v podobe, ktorá umožňuje identifikáciu dotknutých osôb len po dobu potrebnú na účely, na ktoré sa spracúvajú.
8.6. Práva Kupujúceho v súvislosti so spracovaním osobných údajov:
- Právo na prístup: Kupujúci má právo získať potvrdenie o tom, či sú jeho osobné údaje spracovávané, a ak áno, právo na prístup k týmto údajom.
- Právo na opravu: Kupujúci má právo na opravu nesprávnych osobných údajov, ktoré sa ho týkajú.
- Právo na vymazanie: Kupujúci má právo požadovať vymazanie svojich osobných údajov za určitých podmienok.
- Právo na obmedzenie spracovania: Kupujúci má právo požadovať obmedzenie spracovania svojich osobných údajov, ak sú splnené určité podmienky.
- Právo na prenosnosť údajov: Kupujúci má právo získať svoje osobné údaje, ktoré poskytol Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte.
- Právo na námietku: Kupujúci má právo namietať proti spracovaniu jeho osobných údajov v prípadoch, keď sa spracovanie zakladá na oprávnených záujmoch Prevádzkovateľa alebo na účeloch priameho marketingu.
8.7. Kupujúci môže uplatniť svoje práva zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu: info [at] ostrykurier.sk. Prevádzkovateľ sa zaväzuje na požiadavku Kupujúceho odpovedať do 30 dní.
8.8. Osobné údaje Kupujúceho môžu byť sprístupnené tretím stranám, ako sú kuriérske služby a iné subjekty zapojené do plnenia zmluvy, avšak len v rozsahu potrebnom na splnenie týchto služieb.
8.9. Prevádzkovateľ prijal technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov pred ich zneužitím, stratou alebo neoprávneným prístupom.
8.10. V prípade, že sa Kupujúci domnieva, že spracovanie jeho osobných údajov je v rozpore s ochranou jeho súkromia alebo s právnymi predpismi, má právo podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
9. Bezpečnosť a manipulácia s tovarom
9.1. Spotrebiteľ je povinný pri manipulácii s naostrenými nástrojmi postupovať opatrne.
9.2. Prevádzkovateľ nezodpovedá za zranenia spôsobené nesprávnym používaním ostreného nástroja. Spotrebiteľ by mal byť oboznámený so základnými bezpečnostnými opatreniami, ako sú:
- Nikdy nepoužívať ostré nástroje na iný účel, než na ktorý sú určené.
- Uchovávať ostré nástroje mimo dosahu detí.
10. Riešenie sporov a rozhodné právo
10.1. Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť spory v prvom rade zmierom. V prípade vzniku akýchkoľvek sporov alebo nezhôd týkajúcich sa zmluvy alebo poskytovaných služieb sa strany snažia o ich vyriešenie prostredníctvom vzájomnej komunikácie a dohodou.
10.2. Ak nebude možné dosiahnuť zmier a spor pretrváva, bude riešený príslušným súdom Slovenskej republiky, v súlade s platnými právnymi predpismi. Spotrebiteľ má právo na súdne konanie v mieste svojho bydliska alebo sídla.
10.3. Právne vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Spotrebiteľom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Prevádzkovateľ a Spotrebiteľ sa dohodli, že sa pri riešení sporov budú riadiť nielen platnými zákonmi, ale aj zvyklosťami a dobrými mravmi v obchodnej praxi.
10.4. Spotrebiteľ má právo na podanie sťažnosti na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ak sa domnieva, že jeho práva boli porušené v súvislosti s poskytovanými službami. Prevádzkovateľ sa zaväzuje poskytnúť Spotrebiteľovi potrebné informácie na podanie sťažnosti.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.10.2024